PANEVĖŽIO MIESTO TARYBA
SPRENDIMAS
DĖL PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VEIKLOS NUOSTATŲ PATVIRTINIMO IR SAVIVALDYBĖS TARYBOS 2003 M. RUGSĖJO 25 D. SPRENDIMO NR. 1-7-5 1 PUNKTO PRIPAŽINIMO NETEKUSIU GALIOS
2011 m. kovo 31 d. Nr. 1-68-17
Panevėžys
Vadovaudamasi Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymu (Žin., 1994, Nr. 55-1049; 2000, Nr. 91-2832; 2008, Nr. 113-4290), Biudžetinių įstaigų įstatymo (Žin., 1995, Nr. 104-2322; 1996, Nr. 5) 6 straipsniu, Panevėžio miesto savivaldybės taryba n u s p r e n d ž i a :
1. Patvirtinti Panevėžio miesto savivaldybės administracijos veiklos nuostatus (pridedama).
2. Pripažinti netekusiu galios Panevėžio miesto savivaldybės tarybos 2003 m. rugsėjo 25 d. sprendimo Nr. 1-7-5 „Dėl Panevėžio miesto savivaldybės administracijos nuostatų patvirtinimo“ 1 punktą.
Savivaldybės meras Vitalijus Satkevičius
______________
PATVIRTINTA
Panevėžio miesto savivaldybės tarybos
2011 m. kovo 31 d. sprendimu Nr. 1-68-17
PANEVĖŽIO MIESTO SAVIVALDYBĖS ADMINISTRACIJOS VEIKLOS
NUOSTATAI
I. BENDROSIOS NUOSTATOS
1. Panevėžio miesto savivaldybės administracija (toliau – administracija) yra ribotos civilinės atsakomybės viešasis juridinis asmuo – Panevėžio miesto savivaldybės biudžetinė įstaiga, visiškai išlaikoma iš Panevėžio miesto savivaldybės biudžeto, atliekanti viešojo administravimo funkcijas ir įgyvendinanti savivaldybės funkcijas.
2. Administracijos steigėja ir savininkė (savivaldybės teises ir pareigas įgyvendinanti institucija) yra Panevėžio miesto savivaldybės taryba.
3.Administracijos buveinės adresas: Laisvės a. 20, LT - 35200 Panevėžys.
4.Administracijos, išskyrus administracijos direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo, įgaliojimai nesusiję su Tarybos įgaliojimų pabaiga.
5.Administracija savo veikloje vadovaujasi Lietuvos Respublikos Konstitucija, Vietos savivaldos įstatymu, Biudžetinių įstaigų įstatymu, kitais įstatymais ir Seimo teisės aktais, Vyriausybės nutarimais, savivaldybės Tarybos, Kolegijos sprendimais, mero potvarkiais, administracijos direktoriaus įsakymais ir šiais nuostatais.
6.Šie nuostatai nustato administracijos (t.y. įstaigos, savivaldybės teritorijoje organizuojančios Savivaldybės institucijų sprendimų įgyvendinimą, administruojančios viešųjų paslaugų teikimą) struktūrą, kompetenciją ir darbo organizavimo tvarką. Nuostatus tvirtina savivaldybės Taryba.
7.Administracija turi sąskaitų bankuose ir antspaudą. Administracijos struktūriniai padaliniai taip pat gali turėti sąskaitų ir antspaudų.
8.Administracijos santykiai su valstybės institucijomis grindžiami Lietuvos Respublikos Konstitucija ir įstatymais.
9.Administracija nėra pavaldi valstybės institucijoms.
II. ADMINISTRACIJA, ADMINISTRACIJOS DIREKTORIUS, ADMINISTRACIJOS DIREKTORIAUS PAVADUOTOJAS
10.Administracija yra savivaldybės įstaiga, kurią sudaro struktūriniai padaliniai ir į juos neįeinantys valstybės tarnautojai. Administracija sprendžia pagal kompetenciją priklausančius klausimus, vykdo kitas įstatymų ir Savivaldybės institucijų jai pavestas funkcijas.
11.Administracijos struktūrą, jos veiklos nuostatus, darbo užmokesčio fondą, didžiausią leistiną valstybės tarnautojų pareigybių ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, skaičių administracijos direktoriaus siūlymu ir mero teikimu tvirtina ir keičia savivaldybės Taryba, pareigybes tvirtina administracijos direktorius.
12.Administracijos direktorius yra administracijos (įstaigos) vadovas, skiriamas mero teikimu ir Tarybos sprendimu Tarybos įgaliojimų laikui politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu. Administracijos direktorius skiriamas ir atleidžiamas Vietos savivaldos ir Valstybės tarnybos įstatymų nustatyta tvarka. Administracijos direktorius pavaldus savivaldybės Tarybai, atskaitingas Tarybai ir merui.
13.Administracijos direktorius:
13.1. pagal Tarybos jam pavestas veiklos sritis tiesiogiai ir asmeniškai atsako už įstatymų, Vyriausybės nutarimų, savivaldybės Tarybos, Kolegijos sprendimų ir mero potvarkių jo kompetencijai priskirtais klausimais įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje;
13.2.tiesiogiai įgyvendindamas įstatymus, Vyriausybės ir Tarybos sprendimus, gali kreiptis į valstybinio administravimo subjektus, leisti įsakymus, privalomus administracijos struktūriniams padaliniams ir į juos neįeinantiems valstybės tarnautojams, taip pat jam priskirtos kompetencijos klausimais – savivaldybės gyventojams ir kitiems savivaldybės teritorijoje esantiems subjektams;
13.3.organizuoja administracijos darbą, tvirtina jos struktūrinių padalinių veiklos nuostatus;
13.4.atsako už vidaus administravimą administracijoje;
13.5.įstatymų nustatyta tvarka skiria į pareigas ir iš jų atleidžia administracijos valstybės tarnautojus ir kitus administracijos darbuotojus, atlieka kitas Valstybės tarnybos įstatymo ir savivaldybės Tarybos jam priskirtas personalo valdymo funkcijas;
13.6.administruoja asignavimus, savivaldybės Tarybos skirtus administracijai;
13.7.savivaldybės Tarybos nustatyta tvarka administruoja Savivaldybės biudžeto asignavimus ir kitus piniginius išteklius, organizuoja biudžeto vykdymą, atsako už Savivaldybės ūkinę ir finansinę veiklą, administruoja Savivaldybės turtą;
13.8.koordinuoja ir kontroliuoja viešąsias paslaugas teikiančių įstaigų darbą, atlieka personalo (šių įstaigų vadovų) valdymo funkcijas, išskyrus vadovų priėmimą, atleidimą, vadovams nuobaudų ir tarnybinių atlyginimų priedų skyrimą;
13.9.savivaldybės Tarybai pavedus, įstatymų nustatyta tvarka tvirtina specialiuosius ir detaliuosius planus;
13.10. per įgaliotus valstybės tarnautojus atstovauja Savivaldybei savivaldybės įmonių ir akcinių bendrovių valdymo organuose;
13.11.padeda merui rengti savivaldybės Tarybos posėdžius, dalyvauja juose; kai posėdžio pirmininkas leidžia, gali pasisakyti; rūpinasi, kad būtų nustatyta tvarka skelbiami ir išsiuntinėjami Savivaldybės institucijų sprendimai;
13.12.organizuoja savivaldybės Tarybos narių, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, mokymą ir kvalifikacijos kėlimą;
13.13.įstatymų nustatyta tvarka atstovauja arba įgalioja kitus atstovauti administracijai įstaigose, organizacijose;
13.14.atlieka kitas funkcijas, Lietuvos Respublikos norminiais aktais priskirtas administracijos direktoriaus kompetencijai.
14.Administracijos direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo veiklos sritis savo sprendimu nustato savivaldybės Taryba.
15.Administracijos direktoriaus pavaduotojas į pareigas skiriamas administracijos direktoriaus siūlymu, mero teikimu ir savivaldybės Tarybos sprendimu politinio (asmeninio) pasitikėjimo pagrindu.
16.Administracijos direktoriaus pavaduotojas pagal savo kompetenciją yra tiesiogiai atsakingas už:
16.1.valstybės perduotų savivaldybėms funkcijų atlikimą pagal Tarybos pavestas veiklos sritis;
16.2. kuruojamų administracijos struktūrinių padalinių atliekamų funkcijų vykdymo kokybės užtikrinimą;
16.3.administracijos direktoriaus funkcijų atlikimą, kai direktoriaus nėra.
17.Direktoriaus pavaduotojas vykdo kitas funkcijas ir uždavinius, kurie gali būti nenurodyti šiuose nuostatuose, bet jų vykdymo būtinumą lemia teisės aktų reikalavimai ar situacijos ypatingumas.
III. BENDROJI ADMINISTRACIJOS KOMPETENCIJA
18.Administracija:
18.1.organizuoja Tarybos, Kolegijos sprendimų, mero potvarkių, kitų Savivaldybės institucijų savarankiškų ir valstybės perduotų savivaldybėms funkcijų įgyvendinimą savivaldybės teritorijoje, atlieka mero, Tarybos narių, Tarybos sekretoriato ir Savivaldybės kontrolieriaus finansinį, ūkinį ir materialinį aptarnavimą, sprendžia pagal kompetenciją priklausančius klausimus, įgyvendina įstatymus ir Vyriausybės nutarimus, nereikalaujančius Savivaldybės institucijų sprendimų;
18.2.analizuoja miesto teritorijos plėtrą;
18.3.tvarko ir saugo kraštovaizdį, nekilnojamąsias kultūros vertybes ir Savivaldybės įsteigtas saugomas teritorijas, saugo, tvarko ir kuria savivaldybės teritorijoje esančius želdynus ir želdinius, organizuoja inventorizacijos, apskaitos, atskirųjų želdynų žemės sklypų kadastrinius matavimus ir įrašymą į Nekilnojamojo turto registrą, vykdo stebėseną;
18.4.savivaldybės Tarybos pavedimu tvirtina savivaldybės lygmens specialiuosius ir detaliuosius planus ir Savivaldybės administracijos direktoriaus kompetencijai priskirtus specialiuosius planus;
18.5.planuoja teritorijas, įgyvendina savivaldybės teritorijos bendrojo plano ir detaliųjų planų sprendinius;
18.6.organizuoja Savivaldybei nuosavybės teise priskirtos valstybinės žemės ir kito valstybinio turto valdymą, naudojimą ir disponavimą juo;
18.7.suteikia ir keičia adresus (gatvių, pastatų, statinių ir kitų savivaldybės teritorijoje esančių ir jai nuosavybės teise priklausančių objektų pavadinimus, pastatų ir šių pastatų butų ar patalpų numerius);
18.8.nagrinėja piliečių prašymus atkurti nuosavybės teises į išlikusį nekilnojamąjį turtą, įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka priima sprendimus dėl nuosavybės teisių atkūrimo;
18.9.teikia pasiūlymus dėl mokėjimo arba kompensacijų už išperkamus žemės sklypus, naudojimąsi savivaldybės įrenginiais, objektais ir gamtos ištekliais;
18.10.organizuoja ir vykdo savivaldybėms įstatymų priskirtus geodezijos ir kartografijos darbus;
18.11.rengia ilgalaikių ir trumpalaikių socialinių, kultūrinių, ūkinių, investicinių, demografinių, ekologinių ir kitų programų projektus;
18.12.įgyvendina Tarybos patvirtintas programas savivaldybės teritorijoje;
18.13.kontroliuoja, kaip laikomasi savivaldybės teritorijoje statomų objektų statybos, rekonstrukcijos, remonto darbų ir architektūros apsaugos reikalavimų;
18.14.teikia Tarybai spręsti socialinės ir gamybinės infrastruktūros objektų projektavimo ir statybos klausimus, atlieka užsakovo funkcijas;
18.15.įstatymų nustatyta tvarka išduoda statybą leidžiančius dokumentus, nustato specialiuosius architektūros reikalavimus;
18.16.įstatymų nustatyta tvarka vykdo statinių ir statinių naudojimo priežiūrą;
18.17.rengia Savivaldybės biudžeto projektą, organizuoja vykdymą ir rengia biudžeto įvykdymo apyskaitą;
18.18.teikia pasiūlymus dėl papildomo Savivaldybės biudžeto lėšų ir kitų išteklių skirstymo;
18.19.organizuoja nebiudžetinių fondų vykdymą ir rengia jų panaudojimo apyskaitą;
18.20.organizuoja Savivaldybės turto apskaitą, naudojimą ir tvarkymą, vykdo šio turto naudojimo finansinę priežiūrą, teikia Tarybai, merui, Savivaldybės kontrolieriui ir Statistikos departamentui ataskaitas tais klausimais;
18.21.rengia pasiūlymus steigti, reorganizuoti ir likviduoti iš Savivaldybės lėšų išlaikomas biudžetines, viešąsias ir kitas įstaigas, įmones ir organizacijas;
18.22.teikia savivaldybės Tarybai pasiūlymus dėl finansinių lengvatų Savivaldybės biudžeto sąskaita įmonėms, steigiančioms naujas darbo vietas ir tenkinančioms būtiniausius gyventojų poreikius;
18.23.įstatymų ir savivaldybės Tarybos nustatyta tvarka naudojasi bankų paskolomis;
18.24.prižiūri, kaip laikomasi taisyklių, už kurių pažeidimus nustatyta administracinė atsakomybė;
18.25.rūpinasi teritorijos sanitarija, kontroliuoja, kaip laikomasi higienos ir gamtos apsaugos reikalavimų;
18.26.tvirtina sanitarijos ir higienos taisykles, organizuoja jų laikymosi kontrolę, užtikrina švarą ir tvarką viešose vietose;
18.27.organizuoja vietines rinkliavas;
18.28.organizuoja Panevėžio miesto plėtros strateginio plano rengimą, atlieka jo vykdymo priežiūrą ir atnaujinimą;
18.29.nustato prekybos ir kitų paslaugų teikimo tvarką viešose vietose;
18.30.įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka išduoda leidimus (licencijas);
18.31.planuoja infrastruktūrą, socialinę ir ekonominę raidą, rengia strateginius plėtros ir veiklos planus, turizmo būsto, smulkiojo ir vidutinio verslo plėtros programas;
18.32.sudaro Savivaldybės socialinio būsto fondą, atlieka socialinio būsto remontą, organizuoja socialinio būsto nuomą;
18.33.dalyvauja rengiant ir įgyvendinant regionų plėtros programas;
18.34.sudaro sąlygas verslo ir turizmo plėtrai, skatina šias veiklas;
18.35.kontroliuoja, kaip laikomasi alkoholio ir tabako reklamos draudimo ir ribojimo ant išorės reklamos priemonių;
18.36.teikia pasiūlymus nustatyti Savivaldybės kontroliuojamų įstaigų ir įmonių paslaugų kainas ir tarifus;
18.37.neviršydama nustatytos kompetencijos, pagal savivaldybės Tarybos patvirtintą tvarką sudaro sutartis, susitarimus su įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis;
18.38.organizuoja gyvenamųjų patalpų statybą, eksploatavimą, sudaro ir tvarko piliečių eiles valstybės paramai gauti, nuomoja ir parduoda Savivaldybės fondo gyvenamąsias patalpas;
18.39.kartu su Darbo birža organizuoja gyventojų užimtumą, vietinių užimtumo iniciatyvų projektų atranką ir viešuosius darbus;
18.40.kartu su kitomis valstybės institucijomis rengia ir įgyvendina prevencines priemones, gyventojų gelbėjimą nuo katastrofų, stichinių nelaimių, epidemijų, užkrečiamų ligų, likviduoja jų padarinius;
18.41.dalyvauja, bendradarbiauja užtikrinant viešąją tvarką, kuriant ir įgyvendinant nusikaltimų prevencijos programas;
18.42.organizuoja savivaldybės teritorijos tvarkymą;
18.43.diegia komunalinių atliekų tvarkymo sistemas, organizuoja antrinių žaliavų surinkimą ir perdirbimą, sąvartynų įrengimą ir eksploatavimą;
18.44.organizuoja komunalinių paslaugų teikimą gyventojams;
18.45.organizuoja šilumos ir geriamojo vandens tiekimą, nuotekų tvarkymą;
18.46.prižiūri ir taiso Savivaldybės vietinės reikšmės kelius, gatves, organizuoja saugų eismą;
18.47.organizuoja keleivių vežimą vietiniais maršrutais;
18.48.užtikrina ritualinių paslaugų teikimą, organizuoja kapinių priežiūrą;
18.49.organizuoja lengvatinio keleivių vežimo kompensacijų skaičiavimą ir mokėjimą;
18.50.pagal įstatymų nustatytą kompetenciją vykdo gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos valdymo organų, Savivaldybės paskirtų administratorių, kai butų ir kitų patalpų savininkai neįsteigia gyvenamojo namo butų ir kitų patalpų savininkų bendrijos arba nesudaro jungtinės veiklos sutarties, taip pat kai bendrija likviduota arba nutraukta jungtinės veiklos sutartis, veiklos priežiūrą ir kontrolę;
18.51.organizuoja ir koordinuoja švietimo pagalbos mokiniui, mokytojui, šeimai, mokyklai, vaiko minimaliosios priežiūros priemonių vykdymą;
18.52.organizuoja ikimokyklinį ugdymą, vaikų ir suaugusiųjų neformalųjį švietimą, vaikų ir jaunimo užimtumą;
18.53.organizuoja priešmokyklinį ugdymą, bendrąjį lavinimą, profesinį mokymą ir profesinį orientavimą, užtikrina savivaldybės teritorijoje gyvenančių vaikų iki 16 metų mokymąsi pagal privalomojo švietimo programas, išlaiko mokyklų (klasių), vykdančių bendrojo lavinimo programas ir programas, skirtas šalies mokiniams, turintiems išskirtinių gabumų ar specialiųjų poreikių;
18.54.organizuoja maitinimo paslaugas švietimo įstaigose, įgyvendinančiose mokymą pagal ikimokyklinio, priešmokyklinio, pagrindinio ir bendrojo lavinimo programas;
18.55.neviršydama įstatymų nustatytos kompetencijos, administruoja bendruomenės kultūros poreikius tenkinančių institucijų veiklą, vykdo Tarybos patvirtintas programas ugdant gyventojų kultūrą, puoselėjant bendrąją ir etnokultūrą;
18.56.organizuoja gyventojų pirminę sveikatos apsaugą ir sergamumo prevenciją, ligonių, neįgaliųjų, senelių slaugą;
18.57.įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka organizuoja antrinę ir tretinę sveikatos priežiūrą;
18.58.rengia ir įgyvendina savivaldybės sveikatos programas; teikia paramą savivaldybės gyventojų sveikatos priežiūrai;
18.59.Savivaldybės mero pavedimu ir įmonių sutikimu rengia bendras darbuotojų saugos ir sveikatos programas, koordinuoja jų vykdymą;
18.60.rūpinasi vaikų ir jaunimo kūno kultūra ir sportu, organizuoja kūno kultūros, sporto ir sveikatingumo renginius miesto žmonėms, plėtoja gyventojų poilsį ir turizmą;
18.61.organizuoja neįgaliųjų, vienišų ir pasenusių asmenų rūpybą, priežiūrą, aptarnavimą ir reabilitaciją, labdaros renginius, tvarko surinktas lėšas ir aukas;
18.62.sudaro socialinio integravimosi į bendruomenę sąlygas savivaldybės teritorijoje gyvenantiems neįgaliesiems;
18.63.planuoja ir teikia socialines paslaugas, steigia socialinių paslaugų įstaigas, išlaiko ir bendradarbiauja su nevyriausybinėmis organizacijomis;
18.64.operatyviai informuoja gyventojus, Savivaldybės institucijas ir administracijos struktūrinius padalinius, Savivaldybės reguliavimo sferai priskirtas įmones, įstaigas ir organizacijas apie Savivaldybės institucijų priimtus sprendimus;
18.65.organizuoja ir kontroliuoja Savivaldybės ir jos įstaigų, įmonių dokumentų valdymą;
18.66.organizuoja likviduojamų įmonių, įstaigų, organizacijų ir privačių juridinių asmenų dokumentų saugojimą;
18.67.tvarko gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis ir gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitos duomenis;
18.68.išduoda šeimos sudėties pažymas;
18.69.kontroliuoja, kaip vykdomas Valstybinės kalbos įstatymas;
18.70.rengia Tarybos, Kolegijos sprendimų ir mero potvarkių projektus;
18.71.prižiūri biudžetinių įstaigų veiklą;
18.72.administruoja viešųjų paslaugų teikimą;
18.73.organizuoja kompiuterizuotų darbo vietų ir duomenų bazių kūrimą, užtikrina kompiuterių ryšį su valstybės registrais, tobulina kompiuterizuotos informacinės sistemos administravimą, įgyvendina bendrą miesto kompiuterizavimo politiką, planuoja ir koordinuoja informacinės visuomenės procesus mieste;
18.74.įgyvendina informacinės visuomenės plėtros planus;
18.75.užtikrina Savivaldybės ryšius ir naudingą bendradarbiavimą su užsienio valstybių savivaldybėmis ir organizacijomis;
18.76.nagrinėja raštiškus gyventojų pasiūlymus, prašymus ir skundus;
18.77.konsultuoja savivaldybės teritorijoje esančias įmones, įstaigas, organizacijas darbuotojų saugos, sveikatos, aplinkos apsaugos klausimais, informuoja juridinius ir fizinius asmenis, registruojančius įmones, apie darbuotojų saugos, sveikatos ir aplinkos apsaugos norminių aktų reikalavimus pradedant veiklą;
18.78.įgyvendina triukšmo prevencijos ir valstybinio valdymo priemones;
18.79.užtikrina aplinkos kokybės gerinimą ir apsaugą;
18.80.inicijuoja ir organizuoja nekilnojamojo kultūros paveldo objektų paskelbimą Savivaldybės saugomais objektais;
18.81.kontroliuoja nekilnojamojo kultūros paveldo objektų tvarkybą ir apsaugą;
18.82.teikia pirminę teisinę pagalbą;
18.83.vykdo valstybės perduotas savivaldybėms funkcijas:
18.84.1.registruoja civilinės būklės aktus;
18.84.2.tvarko įstatymų priskirtus registrus ir teikia duomenis valstybės registrams;
18.84.3.vykdo civilinę saugą;
18.84.4.vykdo priešgaisrinę saugą;
18.84.5.dalyvauja valdant valstybinius parkus;
18.84.6.skaičiuoja ir moka šildymo išlaidų, išlaidų šaltam ir karštam vandeniui bei kt. kompensacijas;
18.84.7.administruoja mokinių nemokamą maitinimą Savivaldybės įsteigtose mokyklose ir savivaldybės teritorijoje įsteigtose nevalstybinėse mokyklose, nepasiturinčių šeimų mokinių, deklaravusių gyvenamąją vietą arba gyvenančių savivaldybės teritorijoje, aprūpinimą mokinio reikmenimis;
18.84.8.skaičiuoja ir moka socialines išmokas;
18.84.9.vykdo valstybės garantijas nuomininkams, išsikeliantiems iš savininkams grąžintų gyvenamųjų namų ar jų dalių ir butų;
18.84.10.dalyvauja rengiantis mobilizacijai;
18.84.11.teikia statistikos duomenis;
18.84.12.dalyvauja organizuojant įstatymų numatytus rinkimus ir referendumus;
18.84.13.dalyvauja rengiant gyventojų apklausas ir kitokias įstatymų numatytas pilietines (gyventojų) iniciatyvas;
18.84.14.dalyvauja atliekant gyventojų ir būstų, taip pat kitus visuotinius surašymus;
18.84.15.vykdo vaikų ir jaunimo teisių apsaugą;
18.84.16.patikėjimo teise valdo ir naudoja valstybei nuosavybės teise priklausiančius melioracijos ir hidrotechnikos statinius;
18.84.17.kaupia, saugo ir teikia Europos Komisijai informaciją apie Savivaldybės institucijų ir Savivaldybės kontroliuojamų įmonių, atitinkančių Vyriausybės nustatytus kriterijus, finansinius santykius ir apie įmones, privalančias tvarkyti atskiras sąskaitas;
18.84.18.vykdo radiacinę saugą;
18.85.atlieka kitas funkcijas, neviršydama savo kompetencijos, nustatytos norminių aktų.
IV. ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRA IR FINANSAVIMAS
19.Administracijos valstybės tarnautojai negali būti savivaldybės Tarybos nariais.
20.Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, kompetenciją, funkcijas ir atsakomybę nustato tarnautojų pareiginiai nuostatai ir pareigybių aprašymai, kuriuos tvirtina administracijos direktorius.
21.Administracijos struktūrą sprendimu tvirtina savivaldybės Taryba.
22.Administracijos skyriai palaiko tarpusavio ryšius, kad galėtų atlikti savo funkcijas.
23.Skyriams vadovauja vedėjai.
24.Administracija ir jos struktūriniai padaliniai finansuojami iš Savivaldybės biudžeto lėšų pagal savivaldybės Tarybos nustatytą finansavimo tvarką.
25.Buhalterinę apskaitą organizuoja ir atskaitomybę tvarko Buhalterinės apskaitos skyrius Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka.
V. ATSTOVAVIMAS IR PAVADAVIMAS
26.Administracijos direktorius, jo pavaduotojas, administracijos struktūrinių padalinių vadovai, darbuotojai gali būti įgalioti atstovauti Savivaldybei už jos ribų. Administracijos direktorius ir padalinio vadovas atstovauja administracijai arba skiria atstovą pagal jam suteiktas teises atstovauti savo padaliniui. Atstovo skyrimas gali būti žodinis arba patvirtintas įsakymu, atsižvelgiant į atstovavimo reikalavimus ir atstovui suteikiamas teises. Savivaldybės meras savo potvarkiu gali įgalioti administracijos direktorių atstovauti mero kompetencijos klausimais. Atsiskaitymo apie atstovavimą tvarką ir formą nustato atstovą skyręs vadovas.
27.Administracijos direktorių ir administracijos struktūrinių padalinių vadovus jų atostogų, komandiruočių, stažuočių ar ligos metu pavaduoja pareiginiuose nuostatuose, pareigybių aprašymuose numatyti arba administracijos direktoriaus skirti tarnautojai.
28.Administracijos direktoriaus ir jo pavaduotojo komandiruotės ir atostogos įforminamos mero potvarkiu.
29.Kasmetinės atostogos administracijos darbuotojams paprastai suteikiamos pagal skyrių vedėjų suderintą atostogų grafiką, kurį įsakymu kiekvienų metų pradžioje tvirtina administracijos direktorius, atsižvelgdamas į Savivaldybės tarnautojų pageidavimus. Atostogų grafiko projektą rengia Personalo skyrius. Atostogų grafike nurodoma, kas pavaduos atostogaujančius Savivaldybės darbuotojus.
30.Savivaldybės tarnautojas, kuris dėl tam tikrų priežasčių negali eiti atostogų grafike nurodytu laiku ar pageidauja dalies atostogų, turi pateikti prašymą raštu administracijos direktoriui ir gauti sutikimą, kad atostogų laikas būtų pakeistas. Atostogų grafiko pakeitimai įforminami administracijos direktoriaus įsakymu.
VI. ADMINISTRACIJOS DARBO ORGANIZAVIMAS
31.Administracijos struktūrinių padalinių vadovų pasitarimai:
31.1.Rengiami prireikus, paprastai svarstomi einamieji reikalai, dokumentų vykdymo kontrolė.
31.2.Atsižvelgus į svarstomų klausimų turinį, į pasitarimus gali būti kviečiami savivaldybės Tarybos, Kolegijos nariai, Tarybos komitetų ir komisijų pirmininkai, įmonių, įstaigų, organizacijų atstovai.
31.3.Pasitarimui pirmininkauja administracijos direktorius arba jo pavaduotojas.
31.4.Pasitarimą šaukia (organizuoja) ir jo dalyvius numato administracijos direktorius.
31.5.Pasitarimai protokoluojami. Protokole turi būti nurodyta data, pasitarimo dalyviai, nagrinėto klausimo esmė, pasiūlymai ir išvados. Prie protokolų kaip priedai gali būti pridėti aiškinamieji dokumentai ir skaičiavimai.
31.6.Pasitarimus techniškai aptarnauja Kanceliarija. Protokolai turi būti parengti ir pasirašyti ne vėliau kaip per tris dienas po pasitarimo dienos. Administracijos vadovų įpareigojimai skyrių vadovams įrašomi protokole. Išrašas iš protokolo pateikiamas įpareigojimą gavusiam skyriaus vadovui.
31.7.Pasitarimų protokolų originalai laikomi Kanceliarijoje.
32.Gyventojų pasiūlymų, pareiškimų, skundų nagrinėjimas ir interesantų priėmimas:
32.1. Fizinių ir juridinių asmenų pasiūlymai, prašymai, pareiškimai, skundai nagrinėjami ir interesantai aptarnaujami teisės aktų nustatyta tvarka.
32.2.Administracijos tarnautojai privalo savo darbą organizuoti taip, kad asmenys, kurie nori ar privalo pateikti prašymą asmeniškai, galėtų tai padaryti per visą darbo dienos laiką.
32.3.Gyventojų pasiūlymų, pareiškimų ir skundų nagrinėjimo, taip pat interesantų priėmimo tvarką nustato administracijos direktorius.
32.4.Nagrinėjant gyventojų pasiūlymus, pareiškimus ir skundus turi būti užtikrintas jų konfidencialumas.
33.Tarybos narių paklausimų nagrinėjimas:
33.1.Tarybos narių paklausimus (klausimus), adresuotus administracijai, nustatyta tvarka registruoja Kanceliarija ir perduoda administracijos direktoriui.
33.2.Administracijos direktorius pagal savo kuruojamas veiklos sritis perduoda paklausimą (klausimą) atsakingo struktūrinio padalinio vadovui arba direktoriaus pavaduotojui, kad jis pagal savo kuruojamas veiklos sritis perduotų atsakingo struktūrinio padalinio vadovui. Atsakingo struktūrinio padalinio vadovas administracijos direktoriaus vardu parengia atsakymą raštu.
33.3.Administracija į gautus paklausimus privalo atsakyti Tarybos nario pageidaujama forma Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka. Jeigu administracija negali nustatytu laiku atsakyti į paklausimą, privalo raštu motyvuoti ir pasiūlyti kitą terminą, bet ne ilgesnį kaip mėnuo nuo paklausimo gavimo dienos.
34. Administracijos direktorius ir administracijos struktūrinių padalinių vadovai gali teikti jų kompetencijai nepriskirtus klausimus spręsti merui ar Kolegijai, jei negali išspręsti savarankiškai arba kartu su kitais padaliniais, valstybinėmis ar savivaldybės institucijomis, įmonėmis, įstaigomis ir organizacijomis.
35.Savivaldybės teisės aktai rengiami ir derinami vadovaujantis Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu patvirtintomis rekomendacijomis, Dokumentų rengimo taisyklėmis, įstatymų ir kitų teisės aktų rekomendacijomis:
35.1.Tarybos, Kolegijos sprendimų projektai turi būti suderinti su Tarybos sekretoriumi, atitinkamą sritį kuruojančiu mero pavaduotoju, administracijos direktoriumi ar jo pavaduotoju, atitinkamų administracijos skyrių vedėjais, Teisės skyriaus vedėju arba jo pavaduotoju ir vyriausiuoju kalbos tvarkytoju; jeigu projektą suderinus atsiranda papildomų pakeitimų, rengėjas įrašo juos, paryškina, spausdintą tekstą papildomai suderina su vyr. kalbos tvarkytoju ir perduoda Tarybos sekretoriatui.
Mero potvarkių veiklos klausimais projektai turi būti suderinti su Tarybos sekretoriumi, mero patarėju, Teisės skyriaus vedėju arba jo pavaduotoju, atitinkamą sritį kuruojančiu mero pavaduotoju, atitinkamų administracijos skyrių vedėjais, vyriausiuoju kalbos tvarkytoju.
35.2.Administracijos struktūrinių padalinių vadovai, kiti tarnautojai, kurie rengia Tarybos, Kolegijos sprendimų ir mero potvarkių (kitų dokumentų ar raštų) projektus, yra asmeniškai atsakingi už parengtų dokumentų ar atitinkamų pasiūlymų pagrįstumą, kokybę, pateiktos kitos medžiagos tikrumą. Asmenys, kurie derina dokumentų projektus, yra atsakingi kiekvienas pagal savo kompetenciją.
35.3.Sprendimų ir potvarkių (kitų dokumentų ar raštų) projektai turi atitikti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus, Tarybos sprendimus, mero potvarkius (išskyrus tas normas, kurias siūloma pakeisti arba pripažinti netekusiomis galios).
35.4. Administracijos struktūrinio padalinio vadovas ar nustatyta tvarka kitas tarnautojas, jeigu atsisako suderinti sprendimo, potvarkio (kito dokumento ar rašto) projektą ar atitinkamą pasiūlymą ir jo nevizuoja, raštu pateikia informaciją apie nesuderintus klausimus ir pagrindžia, kodėl netikslinga atsižvelgti į projekto iniciatorių pasiūlymus.
35.5.Administracijos struktūriniai padaliniai dėl teikiamų merui svarstyti klausimų (jeigu jie nesuderinti darbo tvarka) gali siųsti pagrindžiamų raštų kopijas kitiems padaliniams, savivaldybės įmonėms, įstaigoms, organizacijoms, kurios be papildomo pavedimo privalo pateikti merui išvadas ir pasiūlymus šių nuostatų nustatytu laiku, jeigu nėra kito termino.
35.6.Sprendimų ir potvarkių (kitų dokumentų ar raštų) projektus, taip pat atitinkamus pasiūlymus, pateiktus merui nesilaikant šiuose nuostatuose nurodytų reikalavimų, administracijos direktorius (arba jo pavedimu Kanceliarija) grąžina juos pateikusiems struktūrinio padalinio vadovams įforminti ir suderinti. Taip pat grąžinami raštai klausimais, dėl kurių nėra atitinkamų administracijos struktūrinių padalinių arba institucijų, įmonių, įstaigų, organizacijų sprendimo pagal jų kompetenciją. Išimtys gali būti daromos tik tada, kai klausimą reikia spręsti neatidėliotinai.
35.7.Administracijos vadovų įsakymai veiklos klausimais turi būti suderinti su Teisės skyriaus vedėju, vyriausiuoju kalbos tvarkytoju, prireikus – su atitinkamų administracijos struktūrinių padalinių vedėjais ir kt.
35.8. Administracijos direktoriaus įsakymų personalo klausimais projektai turi būti suderinti su Teisės ir Personalo skyrių vedėjais, prireikus – su administracijos direktoriaus pavaduotoju, atitinkamų administracijos struktūrinių padalinių vedėjais.
35.9.Atsižvelgiant į tai, kad negalima nagrinėti Tarybai, merui teikiamų prašymų dėl papildomų lėšų skyrimo, kol nežinomi lėšų šaltiniai, nustatoma tokia prašymų nagrinėjimo tvarka:
35.9.1.administracijos struktūrinių padalinių, Savivaldybės institucijų, įmonių, įstaigų, organizacijų Tarybai ir merui adresuoti raštai dėl papildomų lėšų skyrimo pateikiami administracijos direktoriui;
35.9.2.Finansų ir biudžeto skyrius, išnagrinėjęs gautus prašymus, parengia atitinkamą sprendimo projektą ir jį svarstyti teikia Tarybai; Taryba, priimdama sprendimą dėl papildomų lėšų skyrimo, paprastai priima sprendimą ir dėl netenkinamų prašymų.
36.Administracijos direktorius turi teisę duoti pavedimus raštu administracijos struktūriniams padaliniams, institucijoms, įmonėms, įstaigoms, organizacijoms dėl sprendimų, potvarkių (kitų dokumentų ar raštų) projektų rengimo ir atitinkamų pasiūlymų teikimo.
37.Referavimas apie gautus dokumentus ir klausimų nagrinėjimas:
37.1.Savivaldybės merui ir administracijos direktoriui kasdien pateikiami susipažinti Kanceliarijoje gauti dokumentai (nors dėl jų ir nereikėtų konkrečių sprendimų):
Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti Seimo teisės aktai, Prezidento dekretai;
Vyriausybės nutarimai ir kiti sprendimai, Ministro Pirmininko potvarkiai;
Prezidento, Seimo Pirmininko ir jo pavaduotojų, Ministro Pirmininko pasirašyti raštai, taip pat dokumentai su Ministro Pirmininko pavedimais;
Seimo komitetų raštai ir kiti dokumentai;
Seimo narių pasirašyti raštai ir paklausimai (išskyrus persiunčiamus gyventojams laiškus);
Konstitucinio Teismo, Aukščiausiojo Teismo, Apeliacinio teismo, apygardos ir apylinkės administracinių teismų, Generalinės prokuratūros, apygardos, apylinkės prokuratūrų, Valstybės kontrolės departamento, Lietuvos banko vadovų pasirašyti dokumentai;
Lietuvos Respublikos ministrų ir kitų Vyriausybės įstaigų vadovų pasirašyti dokumentai;
savivaldybės Tarybos sprendimų projektai, teiktini svarstyti Tarybos posėdžiuose;
kitų Lietuvos ir užsienio valstybių savivaldybių vadovų pasirašyti dokumentai;
Lietuvos savivaldybių ir tarptautinių organizacijų dokumentai;
užsienio valstybių diplomatinių atstovybių dokumentai;
Lietuvos Respublikos diplomatinių atstovybių dokumentai;
Lietuvos bažnyčių hierarchų pasirašyti dokumentai.
37.2.Apie gautus dokumentus, kuriuose keliami vietinės reikšmės ir kiti principiniai klausimai, merui praneša administracijos direktorius arba jo pavedimu atitinkamo administracijos struktūrinio padalinio vadovas.
37.3.Administracijos struktūrinių padalinių vadovai referuoja administracijos direktoriui arba jo pavaduotojui apie pačių inicijuotus klausimus. Kartu pateikiami pasiūlymai, kaip spręsti keliamus klausimus. Pasiūlymai paprastai teikiami tik dėl galutinio sprendimo, prireikus siūlomi ir kiti sprendimo variantai.
37.4.Administracijos direktoriaus, direktoriaus pavaduotojo pasirašyti pavedimai išsiunčiami vykdytojams ir kitiems adresatams ne vėliau kaip kitą darbo dieną po to, kai jie pasirašomi.
37.5.Jeigu pavedimas duotas keliems vykdytojams, atsakingas už jį vykdytojas (jis pavedime nurodomas pirmas) privalo organizuoti šio pavedimo vykdymą. Kiti vykdytojai yra vienodai atsakingi už pavedimo įvykdymą nustatytu laiku. Esant būtinumui, atsakingo vykdytojo reikalavimu jie turi raštu arba elektroniniu paštu pateikti visą būtiną medžiagą ir atitinkamus pasiūlymus. Pavedimas laikomas įvykdytu, jeigu išspręsti visi jame keliami klausimai.
VII. DARBO SANTYKIAI IR DARBO APMOKĖJIMAS
38.Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo santykius reglamentuoja Valstybės tarnybos įstatymas, Darbo kodeksas, kolektyvinė sutartis ir kiti teisės aktai.
39.Administracijos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, darbo užmokestis nustatomas Valstybės tarnybos įstatymo, Darbo kodekso, Vyriausybės nutarimų, kolektyvinės sutarties ir kitų teisės aktų nustatyta tvarka.
VIII. ADMINISTRACIJOS STRUKTŪRINIŲ PADALINIŲ DARBO KONTROLĖ
40.Administracijos struktūrinių padalinių veiklą kontroliuoja administracijos direktorius, jo pavaduotojas, savivaldybės įmonių, įstaigų, organizacijų veiklą kuruoja administracijos struktūrinių padalinių, kuriems jos priskirtos, vadovai.
41.Administracijos direktorius turi teisę panaikinti administracijos struktūrinių padalinių sprendimus, jeigu jie prieštarauja Lietuvos Respublikos Konstitucijai, įstatymams, kitiems Seimo teisės aktams, Prezidento dekretams, Vyriausybės nutarimams, savivaldybės Tarybos sprendimams, mero potvarkiams.
42.Administracijos struktūriniai padaliniai pagal savo kompetenciją prižiūri, kaip vykdomi Lietuvos Respublikos įstatymai, kiti Seimo teisės aktai, Prezidento dekretai, Vyriausybės nutarimai, savivaldybės Tarybos sprendimai, mero potvarkiai pavaldžiose įmonėse, įstaigose ir organizacijose. Operatyviai imasi priemonių trūkumams pašalinti.
43.Kanceliarija kontroliuoja Savivaldybės institucijų sprendimų ir potvarkių (kitų dokumentų ir raštų), mero ir administracijos direktoriaus pavedimų vykdymą, apibendrina ir teikia informaciją merui ir administracijos direktoriui.
IX. FINANSŲ KONTROLĖ
44. Administracijos vidaus finansų kontrolė turi užtikrinti, kad būtų efektyviai, ekonomiškai, rezultatyviai, skaidriai ir pagal paskirtį naudojamas valstybės ir Savivaldybės turtas. Finansų kontrolė turi funkcionuoti nenutrūkstamai.
45.Valstybės tarnautojų ir darbuotojų, atliekančių finansų kontrolės procedūras, atsakomybė turi būti nurodyta jų pareigybių aprašymuose ar pareiginiuose nuostatuose. Turi būti užtikrintas tinkamas pareigų atskyrimas, t.y. vienas administracijos valstybės tarnautojas ar darbuotojas negali tuo pačiu metu būti atsakingas už ūkinės operacijos arba sprendimo dėl valstybės arba Savivaldybės turto panaudojimo, arba įsipareigojimų tretiesiems asmenims tvirtinimą, vykdymą ir apskaitą.
46.Išankstinę finansų kontrolę atlieka Buhalterinės apskaitos skyriaus vedėjas, vedėjo pavaduotojas pagal pareigines funkcijas.
47.Einamoji finansų kontrolė atliekama lėšų naudojimo metu. Einamosios kontrolės paskirtis – užtikrinti, kad lėšos ir materialinės vertybės būtų naudojamos pagal paskirtį, tinkamai saugomos ir įtraukiamos į apskaitą. Einamąją finansų kontrolę atlieka vyresnieji buhalteriai.
48.Paskesniąją finansų kontrolę vykdo administracijos direktorius ar direktoriaus pavaduotojas. Atskirais atvejais administracijos direktoriaus įsakymu gali būti sudaromos komisijos, paskiriami valstybės tarnautojai. Paskesniosios finansų kontrolės funkcijų negali atlikti administracijos darbuotojai, kurie atsakingi už išankstinę finansų kontrolę. Atliekant paskesniąją kontrolę privaloma įsitikinti, ar teisėtai pagal paskirtį naudojamos materialinės, nematerialinės ir finansinės vertybės, ar nebuvo teisės aktų pažeidimų ir piktnaudžiavimų.
49.Siekiant užtikrinti finansų kontrolės kokybę, kiekvienais metais administracijos direktorius įvertina finansų kontrolės būklę. Vertinant finansų kontrolės būklę, turi būti nustatyta, ar administracijoje laikomasi nustatytų finansų kontrolės procedūrų, ar jos ekonomiškos, veiksmingos ir funkcionuoja kaip vientisa sistema.
X. ADMINISTRACIJOS ANTSPAUDAS
50.Administracija turi antspaudą su miesto herbu.
51.Administracijos antspaudas dedamas:
ant administracijos direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo tvirtinamų, pasirašomų dokumentų;
ant dokumentų (bankinių dokumentų, ūkinių sutarčių ir kt.), pasirašytų administracijos struktūrinių padalinių vadovų.
52.Už administracijos antspaudo naudojimą atsakingas administracijos direktorius arba jo pavedimu kitas administracijos darbuotojas.
53.Administracijos antspaudas gaminamas ir prireikus sunaikinamas Vyriausybės norminių aktų nustatyta tvarka.
54.Administracijos struktūriniai padaliniai gali turėti antspaudus su miesto herbu be žodžių ,,Lietuvos Respublika“, o tie, kurie vykdo valstybės perduotas savivaldybėms funkcijas, – su Vyčiu.
XI. ADMINISTRACIJOS REIKALŲ PERDAVIMAS IR PERĖMIMAS
55.Tarybai priėmus sprendimą dėl administracijos direktoriaus atleidimo iš pareigų, buvęs administracijos direktorius Tarybos nurodytu laiku turi perduoti reikalus naujam administracijos direktoriui ar kitam Tarybos įgaliotam asmeniui, dalyvaujant merui.
56.Perduodant reikalus surašomas perdavimo aktas. Akte turi būti svarbiausi duomenys apie dokumentus ir priskirtas materialines vertybes, administracijos struktūrą, etatus ir personalo sukomplektavimą, Savivaldybei pavaldžias įmones, įstaigas ir organizacijas.
57.Reikalų perdavimo aktą pasirašo reikalus perduodantis ir juos perimantis asmenys, taip pat meras. Jei reikalus perduodantis asmuo arba juos perimantis asmuo nesutinka su kai kuriais akto skyriais (punktais), jis nurodo tai raštu, pasirašydamas aktą.
58.Reikalų perdavimo aktas surašomas dviem egzemplioriais, vienas pateikiamas merui, kitas – reikalus perimančiam asmeniui. Buvęs administracijos direktorius turi teisę gauti akto kopiją.
XII. BAIGIAMOSIOS NUOSTATOS
59. Oficialūs Savivaldybės pranešimai skelbiami internetinėje svetainėje www.panevezys.lt. Kiti šaltiniai (miesto dienraščiai, radijo stotys, televizijos ir kt.), kuriuose skelbiami minimi pranešimai, parenkami Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka.
60. Administracijos nuostatai tvirtinami ir keičiami savivaldybės Tarybos sprendimu Tarybos veiklos reglamento nustatyta tvarka.
______________